Jan Pieter van der Schans

Speerpunten

Mijn naam is Jan Pieter van der Schans. Samen met Nicolette en ons dochtertje Hanne woon ik in Ede. Nadat ik een paar jaar les heb gegeven op de Christelijke Hogeschool Ede ben ik sinds juni 2020 wethouder in onze gemeente. Ik houd me bezig met economie & winkelgebieden, landbouw, natuur, landschap & biodiversiteit, welzijn & wijken en grondzaken. Ik sta voor een gemeente waarin we met elkaar werken aan onze toekomst!

Voor biodiversiteit

Een groot deel van onze gemeente bestaat uit natuur. Daar moeten we goed voor zorgen. Het is belangrijk dat de natuur weer kan herstellen. Daar zet ik mij de komende jaren graag voor in. Het bekalken van de Noord-Ginkel is slechts een eerste stap.

Voor schone wijken en buurten

Het CDA zet zich in voor een groene en kindvriendelijke openbare ruimte die uitnodigt om te bewegen en te ontmoeten. Die uitnodigt om elkaar te zien. We zijn tegen verloedering van stoepen, wegen en plantsoenen en koesteren onze parken, bossen en heide. Daar horen dan ook meer bankjes, prullenbakken en veilige fietspaden bij!

• Jan Pieter van der Schans
  • jan.pieter.van.der.schans@ede.nl